W dniach 22 – 23 maja 2024 r. klasa 7B wraz z opiekunami przebywała na wycieczce w Warszawie. W podróż wyruszyliśmy 22 maja wcześnie rano z dworca PKP w Skawinie by następnie po przesiadce w Krakowie dotrzeć do dworca Warszawa Gdańska. Kolejna część trasy to przejażdżka warszawskim metrem i spacer do hotelu Gromada, gdzie zostawiliśmy bagaże i ruszyliśmy na miasto. Pierwszy punkt to zwiedzanie z przewodnikiem Pałacu Kultury i Nauki i panorama Warszawy z tarasu widokowego. Po obiedzie udaliśmy się z przewodnikiem w kierunku Starego Miasta by zobaczyć m.in. Ogrody Saskie, Grób Nieznanego Żołnierza, Pałac Prezydencki, Kolumnę Zygmunta i Zamek Królewski. Kolejny etap to wizyta w Centrum Nauki Kopernik. Po kolacji na mieście wróciliśmy do hotelu prze godziną 20. Duża ilość wrażeń z całego dnia nie pozwalała większości zasnąć do późna 🙂 .

Kolejnego dnia po wczesnym śniadaniu udaliśmy się autobusem miejskim do Muzeum Historii Żydów Polin. Przez ogromny gmach przeprowadził każdego indywidualny audioprzewodnik. Następnie z przewodnikiem wyruszyliśmy na spacer miejski pt. „Z Ireną Sendlerową po Warszawie”. Po przechadzce wróciliśmy do muzeum na zajęcia edukacyjne „Dzieci Abrahama”, a dalej szybkim krokiem na obiad. Później udaliśmy się do hotelu po bagaże i na dworzec PKP Warszawa Centralna, skąd wyruszyliśmy w podróż powrotną. Po przesiadce w Krakowie szczęśliwie cali i zdrowi dotarliśmy do Skawiny.

Ogromne podziękowania dla mamy jednego z uczniów klasy 7B, pani Przybyło-Kisielewskiej za perfekcyjne przygotowanie kolejnej pełnej atrakcji wycieczki klasowej.